15 octombrie 2012

Brioşe cu brânză şi stafide (aluat dospit)

În primul şi primul rând, îmi cer scuze pentru aspectul lor... arată cam explodate :)) dar am să vă zic unde am greşit ca să nu repetaţi greşeala mea şi să nu arate aşa răvăşite! :))
În mod normal, astea nu se pot numi nici muffins, nici brioşe ci mai degrabă mini cozonaci cu brânză şi stafide. Dar deh, merge şi aşa, nu mai contează. Important e că sunt absolut GENIALE! chiar şi dacă nu sunteţi fani brânză sau stafide, vă zic eu că sunt absolut excepţionaleeeeee (şi mie nici măcar nu-mi plac stafidele).
Aşadar, reţeta; ispirată de pe unul din blogurile mele preferate: http://pasiunepentrubucatarie.blogspot.ro/

Ingrediente pentru ALUAT:

-90 ml lapte
-80 ml apă
- 40 g ulei sau unt/margarină topită
- 1 galbenuş
- 120 g zahăr
- 7 g drojdie uscată
- 400 g făină (aproximativ)
- 1 praf de sare

Ingrediente pentru UMPLUTURĂ:

- 200 g cremă de brânză (au am folosit Philadelphia)
- 5 linguri zahăr (sau 4, dacă vreţi să nu fie prea dulci)
- 1 gălbenuş
- 1 lingură făină
- 100 g stafide



MOD DE PREPARARE:

Apa şi laptele trebuie să fie călduţe în momentul în care adăugăm drojdia.
Frecăm gălbenuşul cu zahărul. Adăugăm apa, laptele (calde) şi uleiul (dacă folositi unt topit, lăsaţi-l să se răcească, să nu fie fierbinte! e foarte important) şi amestecăm până când zahărul se topeşte.
Se adaugă drojdia şi praful de sare şi se amestecă (repet! compoziţia lichidă trebuie să fie călduţă când se adaugă drojdia).
Apoi, treptat, se adaugă făina. Se amestecă mai întâi cu o lingură de lemn, apoi se frământă cu mâinile.
În general, în jur de 400 de grame de făină sunt suficiente. Însă, dacă aluatul este încă lipicios, mai adăugaţi; însă nu exageraţi, pentru că altfel riscaţi ca brioşele să nu iasă pufoase.
La final, se formează o bilă din aluatul nelipicios; se adaugă un prosop umed peste castron şi se dă într-un loc uscat, ferit de curenţi de aer. Se lasă la dospit în jur de 45 de minute, chiar o oră, până îşi dublează volumul.



În timp ce aluatul creşte, creşte şi tot creşte :P pregătim compoziţia pentru umplutură.
Amestecăm brânza, zahărul, gălbenuşul, făina. Adăugăm stafidele care au stat în apă caldă cel puţin 15 minute (să le scurgeti bine înainte de a le adăuga) şi omogenizăm.
Dacă folosiţi o brânză mai densă, greu de manevrat, adăugaţi şi 1-2 linguri de iaurt simplu.

Tapetaţi o tavă de brioşe cu hârtiuţe speciale sau cu puţin ulei şi făină.
Eu am lăsat aluatul 1 oră la dospit .
Când e gata, luaţi-l, frâmântaţi puţin şi întindeţi o foaie dreptunghiulară pe masa tapetată cu făină (câteva zeci de mm sa aibă în grosime).
Întindeţi compoziţia de brânză pe toată suprafaţa, lăsând puţin spaţiu la margini.
Rulaţi STRÂNS strâns de tot, ca pe o ru;ladă. (eu aici am greşit, nu am rulat îndeajuns de bine şi buuuuf, s-au cam expandat :D).
Rulada se taie bucăţi, în jur de maxim 2 cm lăţime şi se aşează în hârtiuţe. Dacă vreti, bateţi albuşul rămas şi ungeţi-le deasupra.
Se mai lasă 15 minute să se odihnească, timp în care preîncălziţi cuptorul la 170 de grade, foc mediu.
Tava se dă la cuptor aprox. 25 de minute, în funcţie de puterea cuptorului.
Lasaţi-le până se rumenesc deasupra.
Puteţi să le pudraţi cu zahăr sau cacao sau puteţi să le mâncaţi pur şi simplu aşa că tare bune mai sunt. Mai ales călduţe, dar nu fierbinţi! :))














Buuuuhuhuhuuuneeee!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu