10 octombrie 2012

Brioşe cu ciocolată / Chocolate Muffins


Cele mai bune brioşe cu ciocolată :D şi pentru că mă plictiseam şi am vrut să exersez inimioarele astea pentru un viitor tort, iată ce a ieşit :)) ... e o idee bună pentru Valentine's Day sau Dragobete... sau pentru o aniversare, ceva. Eu una o să le fac şi pentru un tort aniversar, cât de curând. Haha :D

Inimioarele sunt de fapt nişte biscuiţi moi şi pufoşi pe care i-am mai făcut până acum de mai multe ori (reţeta AICI), doar că de data asta i-am înfipt pe scobitori şi i-am acoperit în ciocolată. Ciocolata este albă, am topit-o la bain marie, am adăugat colorant roşu şi am scufundat biscuiţeii în ea. Sfat: dacă ciocolata e prea densă, adăugaţi puţină frişcă lichidă sau puţin lapte şi amestecaţi bine.

Cât despre biscuiţi, se taie formele dorite şi se înfige o scobitoare în ei, cu grijă, ca la o acadea. Eu am făcut inimioare şi cercuri, de data asta. Sunt aşa pufooooşi şi dulci... mmmmyum!

Pentru 5 inimioare acoperite cu ciocolată am folosit 100 g ciocolată albă, un vârf (puţin puţin puţin de tot) de linguriţă de colorant gel roşu Wilton şi aprox. 2 linguri de frişcă lichidă. (!!!! aveţi grijă, dacă puneţi prea multă, ciocolata s-ar putea să nu se mai usuce în întregime şi să "fugă" de pe biscuite; de aceea, vă recomand să cumparaţi ciocolată de foarte bună calitate, de exemplu Milka... se topeşte uşor, chiar si la microunde, şi are densitatea potrivită; nu mai e nevoie să adăugati altceva...)



Ingrediente BRIOŞE:

- 250 g făină
- 2 linguriţe praf de copt
- 1/2 linguriţă bicarbonat de sodiu
- 2 linguri cacao
- 175 g zahăr
- 1 ou
- 100 g ciocolată neagră/cu lapte (tocată mărunt, puteti pune şi mai multă dacă doriţi)
- 250 ml lapte
- 90 ml ulei
- esenţă de rom, sau vanilie etc.

Mod de preparare:

Brioşele de obicei se prepară forte foarte uşor, asta pentru că nu trebuie decât să amestecăm ingredientele uscate cu cele lichide.
Se preîncălzeşte cuptorul la 190 de grade.
Se pun hărtiuţe în tava de brioşe; sau se unge forma cu puţin ulei.
Într-un bol amestecăm laptele, uleiul, oul, esenţa de rom.
În alt bol cernem împreună: făina, praful de copt, bicarbonatul, cacao, zahărul şi ciocolată bucăţi sau rasă.
Turnăm compoziţia uscată peste cea lichidă şi amestecăm uşor cu un tel sau o spatulă, fără să insistăm prea mult. Amestecăm până când totul este omogen, dar nu exageraţi cu mişcările. Cu cât amestecăm mai puţin şi mai uşor aluatul, cu atât brioşele vor ieşi mai moi şi pufoase.
Rapid, punem compoziţia în forme şi dăm la cuptorul încins pentru aprox. 20 de minute.


Le scoatem, le lăsăm să se răcească şi le pudrăm cu zahăr şi cu ciocolată rasă.
Puteţi să le transformaţi şi în cupcakes, adăugând ceva cremă deasupra... cremă de branză, frişcă, cremă de unt sau ganache de ciocolată. Dar cum eu nu aveam mai nimic prin cămară şi frigider, le-am lăsat aşa! :P

Sunt absolut delicioase.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu