3 mai 2012

Tort cu ciocolată şi mingiuţe din cocos şi brânză / Tort pentru 23 de ani

Si acuuuuum, mult asteptatul tort pe care l-am facut pentru ziua mea.
Unul asa mai special, cu o surpriza in interior :P ,, ca na, 23 de ani, se complica lucrurile! :))
Si m-am complicat si eu cand l-am facut pentru ca am combinat vreo 3 retete... dar bine am facut. A iesit asa bun si chiar a fost apreciat. Ceea ce nu poate decat sa ma bucure. :)


Ingrediente:

Pentru mingiutele din branza dulce:
- 250 g branza dulce grasa
- 50 g fulgi cocos
- 50 g zahar
- 2 galbenusuri
- 2 linguri (mijlocii) de amidon

Pentru blat:
- 4 oua
- 60 g zahar
- 50 g ciocolata topita (am folosit Primola cu lapte)
- 2 linguri faina
- 2 linguri amidon
- 3 linguri cacao
- 1 lingurita praf de copt
- 1 praf de sare

Pentru crema de deasupra:
- 300 ml Hulala
- 50 g ciocolata cu lapte

Mod de preparare:

Mai intai se fac mingiutele astea delicioase din branza si cocos.
Se pun intr-un castron branza, cocosul, zaharul, galbenusutile si amidonul si se amesteca bine pana se omogenizeaza.
 
Apoi, cu manutele, luam cate putin si formam bile/mingiute pe care le asezam intr-o tava tapetata cu hartie de copt. Tava mea are 22 de cm in diametru si a fost numai buna.Eu le-am facut mai maricele sa scap mai repede de ele :)) dar le puteti face si mai mici.
Buuuuuun, astea se pun deoparte si ne apucam sa facem crema pentru blat.

Separam cele 4 oua (eu am folosit albusurile de la mingiute, care ramasesera, si am mai adaugat 2 oua).
Deci eu am avut 4 albusuri si 2 galbenusuri si a fost de ajuns.
Se topeste ciocolata la bain-marie si se adauga peste cele 2 galbenusuri si cele 60 g zahar care au fost mixate anterior cateva minute. Dupa ce se adauga ciocolata se mai mixeaza inca 1-2 minute.
 Albusurile se bat spuma cu praful de sare si se adauga peste compozitia din galbenus de mai sus.
Se amesteca usor pana se omogenizeaza.
Se adauga faina, amidonul si cacaoa, iar la sfarsit praful de copt. Se amesteca usor pana se incorporeaza toate ingredientele.
Toata compozitia obtinuta se adauga in tava peste mingiutele din branza si se baga la cuptorul preincalzit la 180 de grade timp de 25-30 de minute. Aveti grija sa nu se arda, dati focul mai mic daca vi se pare ca incepe sa se arda. Faceti testul scobitorii ca sa va dati seama daca s-a copt in intregime.
Prajitura se coace foarte frumos, se umfla si acopera bilele de branza, doar ca odata scoasa de la cuptor se va lasa putin, se dezumfla :)) dar tot buna e. :P
Odata scoasa din cuptor, se intoarce tava, se scoate prajitura si se da la o parte hartia de copt. Se aseaza pe o farfurie si se lasa sa se raceasca.

Intre timp facem crema pentru ornat.
Reteta initiala propunea o glazura din ciocolata topita, dar eu am vrut frisca :P asa ca mi-am luat Hulala lichida la 300 ml, am impartit-o in doua, o jumatate am mixat-o direct si am facut frisca alba, iar cu cealalata jumatate am facut asa: am pus frisca lichida intr-un vas termorezistent pe care l-am asezat intr-o cratita aflata pe foc (bain-marie), am lasat-o putin sa se incalzeasca si am adaugat restul de ciocolata cu lapte (50 g). Am amestecat continuu pana cand s-a topit ciocolata, apoi am luat vasul si l-am pus direct pe foc timp de cateva minute, pana cand lichidul a inceput sa fiarba. Dupa asta, l-am luat de pe foc si l-am lasat sa se raceasca la frigider timp de min. o ora.
L-am scos spoi si l-am mixat ca pe o frisca lichida obisnuita, doar ca a iesit colorata de la ciocolata si putin mai dulce :D ... iar cu ea am acoperit tortul in intregime.
Cu frisca alba l-am ornat, am mai adaugat si niste fulgi de ciocolata... si cam asta a fost.
A iesit tare bun! :)

P.S. Multumesc pentru ajutor, Vizi! :">

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu