5 septembrie 2012

Ciorbă spaniolă







Ingrediente:

- 200 g boabe mazăre
- 200 g ciuperci (eu am pus dovlecel pentru că nu am avut ciuperci)
- 1 morcov mare
- 1 rădăcină de pătrunjel
- 1/2 ţelină mică (eu nu am avut, am pus 1 ardei roşu)
- 300 g piept de pui
- 300 g ficat de pui
- 200 ml frişcă pentru gătit (eu am pus iaurt)
- 1 ceapă mare
- zeamă de lămâie
- sare, piper, tarhon
- 2 L de apă

Mod de preparare:

Se taie legumele mărunt, în funcţie de preferinţe.
În puţin ulei (sau apă), se pun la călit ceapa şi pieptul de pui tăiat bucăţele. Se lasă aproximativ 5 minute, iar odată ce carnea şi-a schimbat culoarea, se adaugă celelalte legume, sare şi piper; se acoperă cu un capac şi se mai lasa aproximativ 2 minute.
Se adaugă peste ele 2 L de apă, se pune capac peste oală şi se lasa să fiarbă, la foc mediu.
După ce carnea a fiert, iar legumele s-au înmuiat, se adaugă şi ficatul de pui (eu l-am fiert puţin înainte pentru că atunci când fierbe lasă o spumă neagră foarte urâtă; aşa că ficatul l-am fiert separat, am spumat apa şi l-am adăugat bucaţi peste ciorbă, spre final).
După ce am adăugat şi ficatul, se mai lasa pe foc aproximativ 5 minute.
La final, se stinge focul.
Se ia iaurtul peste care se adugă 2-3 linguri de ciorbă fierbinte, se amestecă bine şi se toarnă în oală.
Se toacă mărunt tarhonul (sau tarhon uscat) şi se adaugă; se condimentează din nou, dacă este necesar. Se adaugă zeamă de lămâie după gust.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu