7 august 2012

Ciorbă cu cremvurşti

Mdaaaa, există şi aşa ceva undeva pe acest Pământ! :)) Aşa că am zis sa încerc şi eu... si tare bunăăăă a mai fost.

Ingrediente:

- 1 ceapă
- 1 ardei roşu
- 2 cartofi
- 1 morcov (nu am pus)
- 1/2 dovlecel (nu am pus)
- 3-4 cremvurşti
- 200 g iaurt (reţeta iniţială propune smântână)
- 1 gălbenuş
- sare, piper, tarhon, pătrunjel
- zeamă de lămâie/oţet





Mod de preparare:

Legumele se taie mărunt.
În putin ulei se pun la călit ceapa, morcovul şi ardeiul. Se lasă aprox. 3 minute, după care se adaugă 1 L de apă. Se lasă să fiarbă 20 de minute.
Apoi se adaugă cartofii şi dovlecelul şi se mai lasă la fiert aprox. 10 minute.
Între timp se fierb separat cremwurştii, cam 5 minute. Eu am avut 2 cremvurşti şi un polonez :P haha. Daaa, se fierb şi se lasă la răcit. Se taie cubuleţe, feliuţe, bulinuţe, cum vreţi... şi se adaugă peste ciorbiţă.
Se lasă pe foc până când legumele sunt fierte bine.
La final, se dă focul mic mic mic. Gălbenuşul se freacă cu iaurtul/smântâna şi se adaugă peste ele puţină ciorbă, cât să se aducă la aceeaşi temperatura... amestecăm bine şi turnăm peste ciorbă.  Se adaugă sare, piper, tarhon, busuioc etc. Se mai lasă puţin pe foc şi gata....


Se acreşte cu lamâie sau oţet. E surprinzător de bună.
În locul cremvurştilor se pot folosi cârnăciori afumaţi, desigur.. sau kaiser, bacon... orice afumătură cred că merge de minune.

Pofta bună!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu