20 august 2012

Păstăi scăzute/Mâncare de păstăi, roşii şi usturoi

Uite aşa, o reţetă simplăăăă, de la mamaia :P cu legume chiar din grădina ei, dar culese de mine. :D


Ingrediente:

- păstăi (aş vrea să pot să spun câte am pus exact, dar habar nu am :)) cum le-am cules din grădină, cum le-am aruncat în cratiţă, dar ca să zic aşa aproximativ, deşi nu mă pricep deloc la aproximări, aş zice că am pus cam trei mâini pline de păstăiuţe; oricum ele sunt voluminoase doar crude, scad foarte mult după gătire, sau poate mi se pare mie :P)
- 5,6 roşii (sau suc de roşii/bulion. roşii în conservă etc.)
- 1 căpăţână de usturoi (eu pun de obicei mai mult pentru că îmi plac foarte mult mâncărurile cu usturoi)
- sare, piper
- puţin ulei (pentru cine găteşte cu ulei :P)

Mod de preparare:

Se spală bine păstăile, li se taie moţurile :P dacă sunt prea mari se taie pe jumătate.
Se ia o cratiţă mai măricică, se pune puţin ulei (eu nu folosesc ulei niciodata atunci când fac mâncare pentru mine, aşa că eu am pus apă). Se pun păstăile în cratiţă şi se acoperă cu un capac; se lasă pe foc mediu să se înăbuşe bine bine, cam 15 minute. (încă odată, nu ma pricep la aproximat, eu când gătesc fac totul după capul meu :p gust, modific, aşa îmi dau seama dacă e bună mâncarea sau nu).
Roşiile se spală şi se dau pe răzătoare.
După cele 15-20 de minute, se adaugă roşiile peste păstai, puţină apă, se amestecă bine şi se acoperă din nou. Se mai lasă cam 30 de minute, timp în care se mai amestecă prin crăticioră :P ... apa trebuie să scadă, păstăile să fiarbă acolo bine bine de tot. Gustaţi şi dacă păstaiuţele sunt înca puţin crude, mai lasati pe foc, adaugând încă puţin suc de roşii sau apă.
La şfârşit se adaugă usturoiul pisat sau tocat mărunt, sare, piper şi ce alte condimente mai doriţi.
Se mai lasă aproximativ 5 minute şi se închide focul.
Se toacă puţin pătrunjel şi se adaugă la final. (eu nu pun că mă enervează când rămâne printre dinţi :p şi nici nu prea îmi place gustul)

Şi cam atât. O mâncarică uşoară, de post, delicioasă.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu