7 august 2012

Rainbow Cake / Tort curcubeu

Pentru ziua iubitului meu scump :P am vrut sa fac ceva fooooarte special. Am stat, m-am gândit, m-am documentat, am căutat, m-am râzgândit, daaaaaar, într-un final am decis să fac tortul curcubeu. pentru că tot e el fan Skittles, na! TASTE THE RAINBOW, darling! :P


Reţeta e luata de aici: http://www.justlovecookin.com/2012/06/rainbow-cake.html
N-am făcut modificări, doar ca am scos blatul portocaliu.. am vrut să fie 5 blaturi, nu ştiu exact de ce. Poate pentru ca 25 era număr divizibil cu 5 :)) ...

Ingrediente:


- 300 g zahăr
- 250 g făină
- 1 pliculeţ praf de copt
- un praf de sare
- 1 linguriţă bicarbonat de sodiu
- 115 g unt
- 240 ml lapte
- 1 lingură oţet
- 4 albuşuri

- cel puţin 500 ml frişcă (in funcţie de cât de cremos îl vreţi)
- Skittles Wild Berries
- confetti din zahăr

Mod de preparare:

Untul, ouăle şi laptele trebuie să fie la temperatura camerei.
Punem lingura de oţet peste lapte şi aşteptăm 15 minute.
Amestecăm împreună făina, praful de sare, bicarbonatul, praful de copt şi zahărul.
Peste acest amestec turnăm laptele şi untul şi mixăm aprox. 2 minute.
Adăugăm şi albuşurile unul câte unul şi mixăm tot aprox. 2 minute.



Separăm aluatul în 5 boluri (în cazul meu, nu am mai făcut culoarea portocalie).
Colorăm fiecare conţinut după cum urmează: roşu, galben, albastru, verde, mov.
Eu am colorant gel de la Wilton: roşu, galben şi albastru. Restul culorilor le-am obţinut prin combinaţii: verde = albastru + galben; mov = albastru + roşu.

Turnăm compoziţia în tăvi tapetate cu hârtie de copt (20-22 cm). Cuptorul trebuie preîncălzit la 180 de grade, iar blatul se lasă timp de 20 de minute.
Mie mi-au ieşit blaturile cam strâmbuţe :)) pentru că nu am avut 2 tăvi la fel şi nici răbdare nu am avut să le coc pe rând în aceeaşi tavă. :P Dar na, tot bun a ieşit.

Blaturile se lasa la răcit, frişca se bate cu mixerul. Atenţie, aveţi grijă ca frişca lichidă să fie rece, a mea nu a fost îndeajuns de rece şi a ieşit cam moale, fapt pentru care mi s-a şi lăsat puţin tortul într-o parte şi nici nu am putut sa pun un strat gros de frişcă aşa cum voiam. Mmmmmrrrrr!!!!

Cu 25 de bombonele! La mulţi ani, vizi! <3
Se aşează frişcă pe fiecare blat, din belşug. Ordinea blaturilor: mov, albastru, verde, galben, roşu.
Se acoperă tortul cu frişcă, se ornează şi se da la frigider cel putin 2-3 ore.

Aş fi vrut să am lumina mai bună pentru poze, dar se făcuse deja seară. Asta e! :D Îl mai fac, oricum. E bun si colorat, hehe.


La mulţi ani, iuuuuuuubi! :"> 
Hahahahah! Muah!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu