1 iunie 2012

Kugel cu mere (bucătărie evreiască)


Ingrediente:

- 1 cană orez
- 3 căni apă
- 4 ouă
- 150 g zahăr
- 100 g stafide (eu nu am pus pentru ca nu am avut :P)
- 2 mere mari
- ulei/unt topit


Mod de preparare:

Orezul se spală bine în 2, 3 ape, apoi se pune la fiert în apă cu puţină sare. Atunci când fierbem orez, este bine ca raportul orez/apă să fie 1/3.
Merele se spală şi curăţă, se taie cubuleţe.
Ouăle se mixează cu zahărul până se obţine o compoziţie spumoasă, albicioasă.
Când se fierbe orezul, se adaugă peste ouă. Se adaugă de asemenea cubuleţele de măr, stafidele şi puţin ulei (o lingură maxim). Se amestecă bine până se omogenizează compoziţia.
Se unge un vas termorezistent cu puţin ulei şi se adaugă compoziţia de mai sus.
Vasul se dă la cuptor, la foc potrivit, până când orezul se rumeneşte uniform.


Eu am pudrat preparatul cu scorţişoară şi puţin zahăr vanilat! ;)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu