17 iunie 2012

Varza calita cu piept de pui

Ingrediente:

- 1 varza mai maricica
- 1 cutie de rosii decojite / 4-5 rosii proaspete
- 2 linguri pasta de tomate
- sare, piper
- 2 bucati piept de pui
- 1 ardei rosu (optional)
- 2 cani de apa
- sare, piper, boia dulce, cimbru etc.


Mod de preparare:

Se spala bine pieptul de pui, se taie bucati medii sau cubulete, cum doreste fiecare.
Eu am fiert pieptul de pui separat, in apa cu sare, sa mai iasa din el si putina grasime pe care o are. :P Am spumat apa in care a fiert, am scos puiul, dar apa nu am aruncat-o in intregime pentru ca am folosit cam o cana din ea cand am fiert varza.
Varza de toaca, mai mica sau mai mare, in functie de preferinte. Se adauga sare si piper si se lasa putin sa se "odihneasca". :P
Se pune intr-o oala mai maricica, pentru ca e foooooarte voluminoasa inainte sa fie gatita.
Am adaugat rosiile taiate marunt si pasta de tomate (daca folositi rosii proaspete, va sfatuiesc sa le scoateti coaja inainte de a le pune peste varza, sa nu ramaneti cu ea printe dinti :P).
Am adaugat 2 cani de apa, cat sa o acopere pe jumatate (imi place mai zemoasa; oricum, daca nu scade apa, o puteti baga la sfarsit la cuptor cateva minute, si se va mai usca) si am lasat-o sa fiarba pe foc mediu, cu un capac deasupra.
Se mai ridica din cand in cand capacul si se amesteca.
Se lasa la fiert pana scade apa, apoi se adauga condimentele: sare, piper,boia, cimbru etc.
Imediat dupa, se adauga si cuburile de piept de pui si se mai lasa pe foc aproximativ 10 minute pentru a se intrepatrunde aromele.

Asta e o varianta de varza calita pentru dieta. Nu am folosit deloc ulei, iar carnea a fost de pui, adica fara prea multe grasimi.
Totusi, varza o puteti gati si calita in ulei, cu kaiser sau bacon prin ea. E, bineinteles, mult mai delicioasa, dar si mult mai grasa.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu