6 aprilie 2012

Banane în foietaj

Cine o fi venit cu ideea asta, nu ştiu! :)) Dar mi-a zis cineva de reţetă şi am zis că trebuie să încerc.


Ingrediente:

- 4 banane
- 1/3 din foaia de foietaj (Linco)
- zeamă de lămâie
- 1 gălbenuş de ou (pentru uns)
- dulceaţă sau Nutella (ca "garnitură")


Mod de preparare:

Se decojesc bananele şi se ung cu zeamă de lamâie pentru a nu se înnegri.
Se desface foaia de foietaj (care a fost lăsată la decongelat anterior) şi se taie 1/3 din ea, pentru că doar atât ne trebuie.. restul va fi folosit la altceva, în cazul meu.
Se taie aluatul în patrate puţin mai mici decât bananele în lungime.
Pe fiecare pătrat se aşează pe diagonală câte o banană şi se prinde aluatul deasuprea lor. Acele colţuri care se prind se vor unge cu albuş de ou pentru a nu se desprinde la coacere. Pe una din banane am înfăşurat-o ca pe un covridog pentru că mă enerva foaia de foietaj, făcea figuri :))
Se asează într-o tavă tapetată cu hârtie de copt şi se ung cu gălbenuş amestecat cu apă.
Se dau la cuptor aproximativ 25 de minute la foc mediu.

Se servesc cu dulceaţă sau cu Nutella. Se pot presăra cu ciocolată topită sau cu alune. Există foarte multe variante.

Poftă bună!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu