4 aprilie 2012

Covridog


Cine mă cunoaşte, ştie cu siguranţă despre obsesia mea pentru celebrul şi misticul COVRIDOG! :))
Deşi am mâncat un astfel de specimen pentru prima oară încă de vara trecută când mă plimbam pe străzile Clujului, abia în februarie am avut curaj să mi-l fac singură. De fapt, asta a fost şi prima reţetă pe care am făcut-o singură, singurică, de la cap la coadă. Şi de atunci nu m-am mai oprit. :P 





Ingrediente:

- 8 cremwurşti
- 200 ml apă
- 300 g făină
- 2 linguri ulei
- 1 linguriţă drojdie uscată
- 1/2 linguriţă sare
- 1/2 linguriţă zahăr
- 1 ou
- mac/caşcaval (facultativ)


Mod de preparare:


Mai întâi  preparăm aluatul în care vor fi înfăşuraţi cremwurştii. Puteţi să folosiţi foietaj din comerţ (Linco), însă nu ies chiar la fel, sunt puţin mai greţoşi.
Prin urmare, iată cum preparăm aluatul: încălzim apa (să nu fie firbinte, altfel riscăm să nu crească coca) peste care adăugăm drojdia, sarea şi zahărul. Se adaugă uleiul, iar apoi începem să incorporăm treptat făina. Se pune atâta făină cât este necesar pentru a obţine un aluat nelipicios, elastic dar în acelaşi timp sufiecient de tare pentru a putea fi întins şi modelat. Frământăm puternic aluatul obţinut, după care îl lăsăm la crescut într-un loc cald şi ferit de curenţi de aer rece, în jut de o oră (până îşi dublează volumul).
Când coca a crescut suficient, o luăm, o presărăm cu făină, acelaşi lucru facem şi cu spaţiul pe care lucrăm şi începem să întindem aluatul cu ajutorul făcăleţului. Grosimea acestuia trebuie să fie cât mai mică, câţiva milimetri.
Odată întinsă, coca se taie fâşii groase (cam 2 degete grosime).
Cremwurştii se pot fierbe în prealabil, dar merg foarte bine si cruzi. Apoi fiecare cremwurst se înfaşoară cu câte o fâşie de aluat.
La final, se aşează în tavă tapetată cu hârtie de copt, se ung cu un gălbenuş amestecat cu puţină apă, se presară mac deasupra (se poate rade si caşcaval, eu am pus puţin) şi se dau la cuptor (la foc mediu) în jur de 20-30 de minute.

Aş mânca în fiecare zi! :D


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu