26 aprilie 2012

Fursecuri cu ciocolată (truffle)

Biscuiţei buni, buni de tot. Eu am folosit ciocolată neagră, dar se poate pune şi ciocolată cu lapte (şi evenatual puţină cacao).

Ingrediente:

Pentru compoziţia fursecurilor:
- 50 g ciocolată neagră (am folosit Kandia cu 75% conţinut de cacao, o puteţi pune pe toată - 90 g)
- 50 g unt/margarină
- 100 g zahăr
- esenţă de vanilie/rom
- 2 ouă
- 200 g făină
- 1 linguriţă praf de copt

Pentru crustă:
- 50 g zahăr
- 50 g zahăr pudră
(sau mai mult, depinde cât de plini de zahăr îi vreţi :P)

Mod de preparare:

Mai întâi se mixează ouăle cu zahărul până se omogenizează şi zahărul se topeşte; se adaugă esenţa.
Untul şi ciocolata se taie bucăţele şi se pun într-un vas pentru a fi topite împreună la bain-marie (adicăăăă, vasul cu ingredientele se pune în alt vas cu apă care stă pe foc).. trebuie să amestecaţi continuu până se topesc untul şi ciocolata.
Apoi, se adaugă imediat peste compoziţia de ouă şi se mixează bine şi repede :P odată omogenizată compoziţia, se adaugă făină şi praful de copt şi se mixează până se obţine o cremă consistentă.
Această cremă se împachetează în folie alimentară şi se dă la rece pentru cel puţin 2 ore; cu cât o lăsaţi mai mult cu atât se întăreşte mai mult aluatul, deci cu atât mai bine.

Eu am lasat-o cam 4 ore. După ce am scos-o, am lăsat-o puţin să îşi revină :)) şi am început să fac bile pe care le-am tăvălit mai întâi prin zahăr tos şi apoi prin zahăr pudră (asta pentru că am folosit ciocolată amăruie). Puteţi să le tavăliţi în întregime prin zahăr, eu nu am cuptor electric, aşa că am lăsat baza biluţelor goală, ca să nu se ardă.

Se dă tava la cuptor preîncălzit la 180 de grade, aproximativ 10 minute. Evident că la rabla mea de cuptor, le-am ţinut vreo jumătate de oră! :))


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu