8 aprilie 2012

Tartă cu mere şi scorţişoară

O reţetă simplă de tot şi foarte foarte delicioasă!


Ingrediente:
pentru blat (clasicul aluat de tarte, ca şi la Quiche Lorraine):
- 125 g unt
- 250 g făină
- 1 praf de sare
- 1 gălbenuş de ou
- 50 ml apă
-pentru aluaturi dulci, se adaugă 40 g zahăr

Mod de preparare:
Cu mâna se ia untul şi se amestecă cu făina si sarea, se fărâmiţează bine până devin de consistenţa nisipului. Adăugăm gălbenuşul şi apa si se frământă, nu foarte mult ci cât să se omogenizeze. Când e gata, se formează o bilă, se înfăşoară în folie şi se dă la frigider cel puţin 20 de minute.


Ingrediente:
- pentru umplutură: mere, zahăr, scorţişoară, apă
(eu am avut o formă mică, aşa că am făcut o tartă mică :P (4 porţii) ... am folosit numai 2 mere măricele (atât mai aveam prin casă, dar au fost suficiente), 3 linguri de zahăr şi 3 linguriţe de scorţişoară - aşa că fiecare pune cât de multe mere vrea şi în funcţie de cât de dulce o preferă, cât de mult zahăr doreşte ;))

Mod de preparare:
Cât timp aluatul stă la rece, se face umplutura. Se spală merele, se taie felii nu foarte subţiri.
Se pun pe foc apa şi zahărul, se lasă câteva minute până se topeşte cel din urmă. Se adaugă feliile de măr şi se lasă la foc mic timp de câteva minute, până se înmoaie mărul. La şfârşit se adaugă scorţişoara şi se lasă să se răcească.

După cele 20 de minute de stat la rece, se scoate aluatul şi se mai lasă 10 minute.
Apoi se împarte în două, 1/3 şi 2/3.
2/3 din aluat se folosesc pentru baza tartei, se întinde cu facăleţul şi se aşează într-o formă unsă cu puţin unt şi tapetată cu făină. Odată pus în formă, se ia o furculiţă şi se înţeapă aluatul pe toată suprafaţa lui.
Se adaugă feliile de măr (eu le-am scos coaja după ce le-am fiert pentru că se curăţă mult mai uşor ca atunci când sunt crude, evident :P ).
Cealaltă treime de aluat se foloseşte pentru a face fâşii şi a acoperi tarta, ca în imagine.
Se unge pe deasupra cu puţin gălbenuş de ou amestecat cu apă/lapte, pentru a se coace frumos, auriu.

Se preîncălzeşte cuptorul la 180 de grade, iar tarta se lasă în cuptor 35-40 de minute.




Se poate servi cu frişcă.
Poftă bună!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu