6 aprilie 2012

Chec cu cacao

Reţeta asta o ştiu de la mama mea de când eram mică. De fiecare dată când făcea chec, pe mine ma punea să frec gălbenuşurile cu sare şi ulei iar pe sora mea o punea să bată albuşurile cu zahărul pentru ca deh, eu eram mai mică şi nu aveam putere. :P
Între timp am crescut şi am ajuns să-l fac singură, cap coadă. Deşi, o ajut cu mare plăcere şi pe mami, de fiecare dată. ;)


De obicei, maică-mea îl pune în forme dreptunghiulare, dar eu am vrut să fac ceva nou cu el! :))

Ingrediente:

- 4 ouă
- 4 linguri de ulei
- 1 cană de zahăr
- 1 cană şi încă un sfert de făină
- 1 pliculeţ zahăr vanilat
- 4 linguriţe cu vârf de cacao
- 1 praf de sare

Mod de preparare:

Se separă ouăle. Albuşurile se bat spumă, incorporând treptat zahărul.
Îmi aduc aminte că atunci când eram mici ne arăta mama că dacă batem cum trebuie albuşurile, ele nu or să pice din castron chiar dacă îl întoarcem cu gura în jos. Şi aşa e! :)) Mereu fac asta.
Gălbenuşurile se freacă cu un praf de sare şi 4 linguri de ulei, adăugate pe rând.
Când gălbenuşurile se întăresc puţin, se adaugă peste albuşurile bătute şi se amestecă. Se pune şi zahărul vanilat, iar apoi începem să adăugăm treptat făina. Compiziţia nu trebuie să fie prea groasă, ci trebuie să pice uşor din lingura de lemn.
După ce se pune toată făina, compoziţia obţinută se separă. Un sfert din ea va ajunge in alt castron si va fi amestecată cu cele 4 linguriţe de cacao.

Se ia o tavă, se unge cu puţin ulei şi se presară făină, iar apoi se adaugă compoziţia fără cacao. Peste aceasta se pune cea cu cacao şi se amestecă cu un cuţit, făcând spirale.

Se bagă la cuptor în jur de 40 de minute la foc mediu. Verificaţi cu o scobitoare. :)
Pufos şi dulce, perfect chiar şi pentru micul dejun, lângă cafea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu