4 aprilie 2012

Budincă de spanac

Eu, una, nu prea mă înţeleg cu spanacul. Nu-l detest, dar nici nu îmi place în mod deosebit. Daaaaar, de când am descoperit reţeta asta, am început să îl văd cu alţi ochi. O minunăţieeeee!


Ingrediente:

- 500 g spanac
- 150 g caşcaval
- 3 ouă
- 1/4 pâine
- 1 ceapă
- 1 linguriţă nucşoară
- 1 lingură făină
- 1 pahar apă
- sare, piper, ulei


Mod de preparare:

Se poate folosi atât spanac crud, cât şi spanac congelat. În cazul celui crud, el trebuie mai întâi fiert şi tocat mărunt.
Se încinge uleiul într-o cratiţă si se adaugă ceapa tăiată mărunt. Se lasă câteva minute, timp în care amestecaţi puţin, până îşi schimbă culoarea. Se adaugă lingura de făină şi se amestecă pentru a nu se lipi ceapa de cratiţă. Se adaugă apoi spanacul (eu am folosit congelat, l-am lăsat câteva ore la decongelat ) şi un pahar cu apă.
Lăsăm spanacul să fiarbă aproximativ 10 minute, după care adăugăm linguriţa de nucşoară, sare şi piper.
După ce spanacul a fiert, îl punem deoparte şi pregătim painea; adică o tăiem cubuleţe.
Luăm un vas de yena sau orice alt vas rezistent la temperaturi ridicate şi îl ungem cu putin unt sau ulei.
Pe fundul vasului adăugăm un strat de cubuleţe de pâine, adăugăm jumătate din cantitatea de spanac, un alt strat de pâine, apoi jumătate din caşcavalul ras.
După aceea din nou turnăm restul de spanac, mai aşezăm un strat de pâine şi radem restul de caşcaval.
La final, batem cele 3 ouă, putem adăuga puţin lapte sau apă peste ele, şi turnăm peste compoziţia din vasul de yena.
Odată ce am aşezat toate ingredientele în straturi în vas, punem budinca la frigider timp de 45-60 de minute pentru ca sucul de la spanac să ajungă în pâine şi să se întrepătrundă aromele.
După ce scoatem de la frigider, o lăsăm cateva minute, încălzim cuptorul şi introducem budinca la foc mediu şi o lasăm în jur de 30-45 de minute.

E atât de bună, până şi cei care urăsc spanacul au mâncat din ea :) Poftă bună! Recomand.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu