6 aprilie 2012

Cornuri cu Nutella

Mi-a fost frică să încerc reţeta asta pentru că trebuie lăsat aluatul la dospit, iar mie îmi era puţin teamă că nu o să crească. Dar vaaaaai, cât de bun şi pufos şi moale a ieşit.
Plus că erau cu Nutella :| mai bine de atât nu se putea. Bineînteles, ele se pot umple şi cu gem sau nucă sau caşcaval, dar mie personal Nutella îmi place la nebunie.


Ingrediente:

- 1 pliculeţ drojdie uscată (7 g)
- 250 ml lapte cald
- 500 g faină
- 1 lingură mare de unt
- 1 praf de sare
- 5 linguri de zahăr
- 1 galbenuş de ou (pentru uns)

Mod de preparare:

Se amestecă drojdia cu 2,3 linguri de apă călduţă (nu fierbinte!!!) şi se adaugă 2 linguri de făină; se amestecă. Această compoziţie se pune deoparte, la loc uscat şi cald, fără aer rece, timp de 15 minute.

Apoi, se amestecă laptele călduţ cu zahărul şi untul şi se lasă puţin pentru a se topi cele din urmă. Se adaugă după aceea compoziţia de mai sus care îşi va dubla între timp volumul (adică maiaua); amestecăm puţin şi începem să incorporăm făina în ploaie şi să frământăm puternic.
Aluatul va deveni gros, compact; nu trebuie să fie lipicios şi trebuie să se desprindă uşor de pe vasul în care frământăm. Acest aluat se lasă la dospit cel puţin o oră, acoperit cu un prosop umed. (eu îl pun de obicei în colţul aragazului şi deschid focul la cel mai îndepărtat ochi. :)

De data asta l-am lăsat la dospit o oră şi puţin pentru că nu mai aveam răbdare!
L-am luat, l-am împărţit în două, am format 2 bile de aluat şi l-am întins cu ajutorul făcăleţului pe masa presărată cu făină ... nu l-am făcut foarte subţire dar nici prea gros, cum va place şi cum aveţi dispoziţia, presupun. :)
Am tăiat aluatul dinspre centrul cercului spre exterior, sub formă de triunghiuri isoscele cu baza la exterior. Adică aşă: <
Am pus ditamai linguroiul de Nutella la baza fiecăruia :P şi le-am înfăşurat de acolo spre vârf. Mi-au ieşit şi mai micuţe şi mai mari, şi asta pentru că cercul meu era mai neuniform.

Le-am pus în tava tapetată cu hârtie de copt, le-am uns cu un gălbenuş de ou amestecat cu putin lapte (puteti folosi şi apă) şi le-am băgat la cuptor la foc mediu (170 grade) cam 15-20 de minute.



Au ieşit foarte moi şi extrem de pufoase. Au fost bune şi a doua zi (cu greu am reusit sa salvez câteva) chiar dacă puţin mai tari, dar dacă le băgam la cuptorul cu microunde, se înmuiau atât ele cât şi crema de Nutella din interior.

Desertul şi gustarea mea preferată!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu