6 aprilie 2012

Spetzofai - tocăniţă cu cârnaţi

Preparat grecesc, picant, dar foarte bun pentru zilele geroase de iarnă. :P



Ingrediente:

- 400 g cârnaţi afumaţi
- 2 ardei graşi (de culori diferite, daca se poate)
- 1 ardei capia
- ardei iute (atât cât doriţi, în funcţie de cât de picantă va place mâncarea, eu nu am pus, cârnaţii pe care îî aveam erau deja picanţi)
- 3 cepe
- 1 căpăţână de usturoi
- 1 pahar mare de vin roşu
- 1 pahar mare de apă
- 3-4 roşii coapte, decojite, tăiate cubuleţe (sau o conservă de roşii)
- 1 lingură pastă de tomate
- 2-3 foi de dafin
-1 linguriţă oregano
- 1/4 linguriţă boabe de piper
- sare
- ulei

Mod de preparare:

Se spală cârnaţii şi se taie în bucăţi cam de lungimea unui jumătate de deget, apoi se pun într-o cratiţă adâncă cu ulei încins pentru a se perpeli. Se adaugă ceapa şi usturoiul tăiate nu foarte mărunt şi se căleşte totul în continuare. Ardeii se taie cubuleţe şi se adaugă şi ei.
În momentul în care toate alimentele sunt înmuiate bine, se adaugă roşiile şi vinul; se amestecă bine până se evaporă alcoolul. (se simte la miros, mamă mamă, pluteam în aburi de alcool, lucru ce nu-mi displăcea neapărat că doar vinul e băutura mea preferată :)) hahaha)
Se adaugă apoi oregano, sare, piper, dafinul şi apa şi se lasă la fiert, să scadă aproximativ 30 de minute. Nu uitaţi sa amestecaţi din când în când pentru a nu se lipi, ar fi pacat la cât de delicioasă e!

Se serveşte cu garnitură de cartofi natur sau orez. Eu am făcut repede puţin orez.
Ca la greci acasă :)) că tot suspinam după meleagurile alea. :P


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu