6 aprilie 2012

Pizza Capriciosa

Prima pizza din viaţa mea :D nu am făcut-o prea mare pentru că nu mai aveam făină, dar voi posta ingredientele pentru cam 4 porţii de mărimea celei care mi-a ieşit mie. Deşi am mâncat doar o feliuţă din ea, mi-a plăcut mult şi o sa mai fac.


Ingrediente:

Pentru blat:
- 500 g făină
- 1 pliculeţ drojdie uscată (7 g)
- 250 ml apă
- 1/2 linguriţă sare
- 1/2 linguriţă zahăr
- 2 linguri de ulei

Pentru topping:
- şuncă presată
- ciuperci
- roşii
- ardei roşu
- caşcaval
- suc de roşii amestecat cu busuioc
(aici ingredientele diferă de fiecare persoană în parte, puteţi sa puneţi toppingul preferat; la mine, se aveam prin frigider se asemăna cel mai bine cu o pizza Capriciosa, mai puţin lipsa măslinelor)


Mod de preparare:

Aluatul de pizza se face foarte uşor, chiar dacă trebuie lăsat la crescut.
Se amestecă apa calduţă (nu fierbinte!!!!) cu zahărul, sarea şi drojdia. Se lasă putin până se topesc. Se pune şi uleiul. Apoi se adaugă făina treptat, amestecând  bine, apoi frământând cu mâna.
Aluatul este gata atunci când se desprinde uşor de pe marginile vasului şi nu este lipicios. Se acoperă vasul cu o cârpă umedă şi se pune la loc cald, ferit de curenţi de aer rece. (cum am mai zis, la astfel de aluaturi eu pun ligheanul cu cocă în colţul aragazului şi aprind focul la cel mai îndepărtat ochi)
Se lasă la crescut cel putin jumatate de oră, până îşi dublează volumul.

Se ia aluatul crescut, se împarte în 4 bile şi se întinde fiecare pe masa tapetată cu făină. Grosimea depinde de preferinţele fiecăruia.
Se unge aluatul întins cu suc de roşii şi busuioc şi se presară ingredientele de topping: mai întâi caşcavalul, apoi şunca presată, ciupercile, ardeiul şi roşiile.

A ieşit o bunaciune de pizza! :D Iar blatul pufos În interior şi crocant pe mărgini.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu